Friday, October 26, 2018

BBM3410/18: Tugasan Minggu 7

Assalamualaikum, hai semua..apa khabar,sihat ke?

Minggu 7 ni merupakan minggu kritikal kan bagi kita, korang tak rasa ke?  Bagi saya, minggu 6 dan minggu 7 adalah minggu yang sangat-sangat penat dan tertekan. sebab apa? sebab semua kerja kena siapkan dengan cepat. maklum la sudah dekat dengan cuti midsem, jadi semua fikir nak balik kampung je.. tapi saya tak balik, duduk di UPM je. huhuhuhu..

Baiklah, kali ini saya nak kongsi tentang tugasan minggu 7 saya. Mula-mulakan, Prof buka YouTube kemudian tunjuk video Bruno Mars menyanyi dan menari, korang rasa tugasan macam mane tu? hahaha, kali ini kami kena buat video one shot. Video yang menggunakan lagu yang dipilih kemudian menyanyi dan menari..Tetapi menyanyi tu guna mimik muka je.. Video yang direkod tu kena tunjuk selepas buka cuti midsem nanti.

Bermulalah proses memilih lagu untuk buat cover lagu yang dipilih. Jadi, ahli kumpulan kami pilih lagu Safiey Ilias (Syinta Gila). Mula-mula tengok tajuk lagu, terfikir lagu apa dan macam mana tarian dia sebab tak pernah dengar pun lagu ni. Lagipun Prof nak lagu yang rancak dan seronok. Jadi bila dengar tu rasa, muzik dia sedap juga didengar tetapi penyanyi tu tak berapa ok. (Tak pasal2 pulak nanti kami kena kecam dan masuk Motif Viral sebab buat cover lagu tu, hahaha) tapi itu hanyalah tugasan semata-mata, takde maknanya nak sokong pihak tersebut.

Lirik lagu Syinta Gila

Jadi, ini antara lagu-lagu yang dipilih oleh 8 ahli kumpulan, Bertabahlah untuk buat semua tu.
Katanya Prof,

"awak semua kena redha dengan tugasan yang diberikan, kalau tak saya tambah lagi".

"Baiklah Prof"

Antara lagu yang dipilih

Selepas itu, memandangkan cuti midsem itu ramai yang balik kampung, jadi Prof minta ambil 10 keping gambar di kampung dan masukkan ke dalam Instagram dengan meletakkan #KampungKu.

saya rasa itu sahaja post saya untuk kali ini, Jika ada peluang saya sambung ke entry seterusnya. selamat bercuti, dan jangan lupa tugasan yang diberikan.!!!

Ok, Assalamualaikum.

No comments:

Bersangka Baik

Assalamualaikum. Susahnya nak didik diri bersangka baik. Bukan kerana tidak menerima segala takdir tetapi kerana jahilnya ilmu dalam diri....