Wednesday, October 10, 2018

BBM 3410/18: Keterampilan Berbahasa

Hai semua, tengah buat apa tu? Semoga dalam jagaan Allah selalu. Saya nak kongsi cerita pada awak semua. Pada hari selasa 9hb, saya telah melihat pembentangan kawan-kawan saya dalam kelas Keterampilan Berbahasa Melayu. Tajuk boleh tahan, 'pengurusan jenazah', 'kahwin muda' dan sebagainya, kawan-kawan bentang boleh tahan, melucukan dan menghiburkan kami.

Pembentangan minggu ini dipuji oleh Dr. Norazlina. Topik 'pengurusan jenazah' mendapat tempat dihati Dr. Bayangkan, Dr bagi 14/15. Weh, bukan sikit tu dan bukan senang nak dapat markah sebanyak tu. Pembentang-bentang sebelum ni tak ada la dipuji sedemikian.. Memang hebat la.

Inilah dia kumpulan tu.

14/15 markah weh! 

Saya ingat nak kawen ke apa ni, siap bersampin bagai, berbaju melayu macam hari raya pun ada.. Hahaha. 

Majoriti semua puji kumpulan nie, penyampaian mereka sampai. Tetiba pulak rasa insafff, ingat mati tetapi apa pun mati itu pasti!! 

Banyak ilmu dan pengalaman yang diperoleh dalam kelas ini, Dr sangat membantu, yang melucukn lagi, Dr meminta kawan-kawan untuk memilih salah seorang kawan untuk menyanyi di depan. semua tak mahu keluar, akhirnya mereka memilih Syahril. Hidayah dan Nazri..

mereka rupanya ada bakat dalam menyanyi, fuhh sedap juga suara. paling best dapat hadiah duit Rm50. untung la dapat ganjaran, selepas ini boleh la rebut peluang untuk tonjolkan bakat juga..tetapi, dalam masa yang sama, paling lucu, Syahril yang menyanyi sambil tergelak di atas pentas. semua kawan-kawan gelakkan dia.

Memang sporting habis la semua! Majulah sukan untuk negara~~~ eh, tiba-tiba. Baiklah, jumpa lagi.

No comments:

Bersangka Baik

Assalamualaikum. Susahnya nak didik diri bersangka baik. Bukan kerana tidak menerima segala takdir tetapi kerana jahilnya ilmu dalam diri....