Friday, October 26, 2018

BBM3410/18: Malu Sangat

Assalamualaikum,

Hai kali ini saya nak cakap yang minggu ini giliran saya melakukan pembentangan subjek Keterampilan Berbahasa Melayu. Tajuk yang kumpulan kami pilih adalah '3 Tips Pembelian Rumah Pertama'. Sebenarnya tajuk ni agak berat sebab saya sendiri takde pengalaman soal itu, tapi cuba jugak.

"Dalam banyak-banyak rumah kan,rumah apa yang paling bahagia?"

"Rumah tangga kita"

Apabila soalan tersebut ditanya kepada penonton, rata-rata itulah jawapan yang diberikan. Sewaktu bentang rasa malu sangat sebab kena tanya soalan begitu kepada penonton. Tak pernah-pernah soalan sedemikian keluar daripada mulut depan orang ramai.. konon-konon 'pick up line' gitu..huhuhu. Kalau ikutkan tak nak pun tanya begitu, tapi supaya tak rasa bosan, buat jugalah, tapi itu hanyalah tugasan semata-mata, ku redha.

Apa pun, yang pasti dah siap bentang tugasan 1. 

Perunding Hartanah Anda

Dalam masa yang sama, saya kena rakam video tugasan 2 (individu) bertajuk, 'Pemartabatan Bahasa Melayu'. Penat la juga sebab dari pagi berada di kawasan fakulti dan petang baru balik kolej.

Rakam video individu

Badan dah penat, tidur tak cukup, hilang selera makan. 

kepala pun rasa ting tong, tapi kena juga kuatkan diri. Lepas tu cuti pertengahan semester jadi boleh la rehat pulihkan badan kembali.

ok lah, itu saja nak kongsi. semoga Allah terus bagi kekuatan untuk melangkah meneruskan perjuangan. Doakan.

No comments:

Bersangka Baik

Assalamualaikum. Susahnya nak didik diri bersangka baik. Bukan kerana tidak menerima segala takdir tetapi kerana jahilnya ilmu dalam diri....