Friday, October 26, 2018

BBM3410/18: Hariku Akan Tiba Jua

'Hariku akan tiba jua'.

Hari apakah itu? Hari konvokesyen.

Bermula 27hb hingga 30hb Oktober merupakan hari konvokesyen pelajar-pelajar UPM. Melihat senior-senior melakukan pre-konvo rasa macam,

"Bestnya mereka dah konvo", "Cantiknya gambar-gambar mereka ambil".

Tumpang gembira untuk semua, Dalam hati berkata, "Sampai masanya, aku akan merasainya juga. Sabar dan kuatkan semangat. Sikit lagi nak habis, semoga Allah permudahkan segalanya dan akhiri dengan kebaikan".

suntik semangat kembali, kerana demi Allah aku tidak kuat, kerana Allah aku kena kuat.

Tahniah semua! 

Disebalik senyuman mereka, tidak ku tahu berapa banyak air mata mereka jatuh, berapa kali jatuh bangun mereka. Ku tahu bukan senang nak sampai ke tahap ini, tetapi mereka sudah berjaya capai impian mereka,tahniah!

jika mereka boleh, saya juga boleh. tetaplah tersenyum, kerana bahagia itu ada.
in sya Allah, bulan 10 tahun 2019 saya juga akan konvo. aamiin.

No comments:

Bersangka Baik

Assalamualaikum. Susahnya nak didik diri bersangka baik. Bukan kerana tidak menerima segala takdir tetapi kerana jahilnya ilmu dalam diri....