Wednesday, November 14, 2018

BBM3410/18: Twitter Kisah Terbaru

Assalamualaikum dan salam sayang kerana Allah.

Tweet and retweet!

Benda baru bagiku.. Selepas buat blog, kena buat Twitter pulak. Memang budak media sosial betul!

Sebenarnya, tak pernah ada Twitter nie sebab tak tahu fungsi Twitter tu apa ke benda, apa kena buat. Rupa-rupanya, Twitter ni lebih kurang je dengan Facebook, ada yang buat status, ada yang boleh kongsi, berbalasa komen (retweet). Cuma yang membezakan adalah kepanjangan penulisan tu je.

Jadi, bila jadi budak baru media sosial ni, kena la selongkar segala mak nenek dalam tu. Maka, terhasilah Twitterku sendiri. Ini dia twitterku.

Twitter saya! 

Pada setiap minggu, akan ada post yang akan ku buat..Dan ku akan retweet kawan-kawanku. Mungkin sesetengah orang suka bermain Twitter sebab dia lebih tertutup. Ada yang tak berapa suka sebab ruangan yang ada itu terhad.
.
.
.
Ini post yang ku lakukan dan ku retweet kawan-kawanku.

Tweet yang ku lakukan. 





Sape nak cantik boleh baca tips daripada @Athirah Othman di blognya

Kawan2 like and retweet

Bagi yang suka menulis tips-tips kecantikan, kata-kata hikmah sesuailah menulis di Twitter sebab dia jenis penulisan berantai, 'thread' orang panggil. 

Ok, prof ada Twitter tak? Rasa nak mengikuti prof pulak. boleh la kita tweet and retweet! 

Jadi sekarang, semua aplikasi media sosial ku ada..budak multimedia katakan..kena la jadi budak popular sekali sekala..Ehh, hakikatnya tak nak pun..kang tak pasal-pasal pulak kena kecam!
.
.
.
Instagram ada.
Blog ada.
Twitter ada.
Facebook ada.
.
.
Gunalah media sosial yang ada ke arah kebaikan. kongsilah kebaikan yang boleh diingati. Ia dapat mengeratkan hubungan antara satu sama lain. Berkongsi maklumat dan memberi manfaat untuk orang lain. 

Twitter oh Twitter!

No comments:

Bersangka Baik

Assalamualaikum. Susahnya nak didik diri bersangka baik. Bukan kerana tidak menerima segala takdir tetapi kerana jahilnya ilmu dalam diri....