Thursday, November 8, 2018

BBM3410/18: Popular 2 saat!

Assalamualaikum semua, apa khabar? semoga dalam jagaan Allah hendaknya.

Kali ini ku nak cerita tentang Prof ku yang hebat. Pada 5 November 2018, hari Isnin sekitar jam 8.30 pagi prof masuk TV Al-Hijrah!

Pada hari tersebut, kami diberi arahan untuk menonton tv Al-Hijrah kerana prof masuk tv ketika itu. Disebabkan hari itu, kelas kami dibatalkan jadi prof bagi kerja tersebut. Ini merupakan arahan yang diberikan kepada kami.

Prof bagitahu dia masuk Tv. 

                  
Arahan hagtag yang kena buat. 

"Ambil gambar elok-elok, nanti post di Instagram".

"Bagi la aku popular 2 saat!"

Kadang-kadang, lucu dengan gelagat prof ni tau tak. Seorang yang sangat sempoi dan kelakar..Patutlah prof selalu minta buat hagtag kelakar..Prof pun dah kelakar..heheheh.

Maka, disebabkan ku dikolej dan kolej manalah ada tv, jadi tengok la melalui youtube. Jadi, ku tengok la siaran tersebut dan ambil gambar prof dengan telefonku.

inilah dia gambar prof yang masuk tv tu. Cantikkan prof, nampak berseri-seri. Pengacara ketika itu pula Asyraf Muslim dan Irma Hasmie. Ramai yang minat dengan mereka, hahaha..

Asyraf Muslim dan Irma Hasmie 

Tajuk yang dibincangkan adalah, 'Pemartabatan Bahasa Melayu dan Pengharmonian Hubungan Antara Kaum melalui Alam Siber'. Sangat menarik tajuk yang dikupas dan prof berjaya menjelaskan dan berkongsi ilmu dengan cukup baik sekali. 

Fokusnya prof bagi penjelasan. 

Setelah ambil gambar, ku post di Istagram seperti yang diminta. Kawan-kawanku juga turut sama. Prof nak 80 orang mesti post gambar yang diambil daripada Tv Al-Hijrah itu sebagai bukti. Letak kepsyen seperti yang diminta. 

Jom prof kita pergi beli lipstik

Jom!! 

Pada petang itu, prof like dan komen postku. Gembira bila dapat like dan komen daripada prof. Markah tu dan yang paling lucu prof balas ku punya hagtag,hahaha..tapi memang lawa pun warna lipstik prof. 

Prof bukan popular 2 saat je, tapi lebih. Bangga punya pensyarah yang hebat dan berilmu pengetahuan tinggi. Bukan calang-calang orang boleh masuk Tv, popular prof satu hari.. Semua tengok prof dalam Tv. 

Apa pun, ambil ilmu yang disampaikan dan berusahalah menggunakan bahasa Melayu dengan betul. Sama-samalah kita martabatkan bahasa Melayu kita. 

#MartabatBahasaMelayuUPM 
#PengharmonianAntaraKaum 
#BetulkanYangBiasaBiasakanYangBetul 


No comments:

Bersangka Baik

Assalamualaikum. Susahnya nak didik diri bersangka baik. Bukan kerana tidak menerima segala takdir tetapi kerana jahilnya ilmu dalam diri....